Leven volgens Laura

Lau·ra (v.). 1. Van het leven genietend meisje.

Het Vrijdaglijstje

op maart 15, 2013

Ik ben gek op lijstjes. Boodschappenlijstjes, verlanglijstjes, favorietenlijstjes… ik maak ze allemaal. Daarom hier elke vrijdag een lijstje! Benieuwd naar iets of een leuk idee voor het volgende lijstje? Laat het me weten!

Omdat dit het allereerste Vrijdaglijstje is, vond ik het wel toepasselijk om deze plaats te gebruiken om jullie nog iets meer over mij te vertellen. Daarom:

10 dingen die je nog niet over mij wist

1. Ik kan links en rechts niet goed uit elkaar houden. Blijkbaar heb ik op de kleuterschool een paar lessen gemist, want ik ben echt een ramp hierin. Het hielp overigens ook niet dat mijn vader het verschil uitlegde door te zeggen ‘rechts is waar je duim links zit’… Het was vooral grappig tijdens mijn rijlessen, als ik vrolijk rechtsaf sloeg in het volste vertrouwen dat ik links ging. Tja.

2. Ik draag nooit een joggingbroek of iets in die richting in huis. Ik gebruik mijn sportkleding echt alleen om te sporten en bezit zelfs geen fleecetrui. Ik snap het eigenlijk ook niet als mensen zeggen dat ze dat aantrekken omdat het zo lekker zit – een spijkerbroek met trui zit me altijd prima. Ik vind het altijd fijn om er een beetje verzorgd uit te zien en zou dus nooit in een joggingbroek in huis zitten.

3. Hoewel ik wel altijd qua kleding netjes ben, draag ik maar heel weinig make-up. Ik heb er het geduld niet voor om ’s ochtends een kwartier extra voor de spiegel te staan en bovendien voel ik me prima zonder. Meestal gebruik ik alleen een wimperkruller en wat lippenstift of gloss.

4. Ik ben gek op kaas. Er gaat geen dag voorbij zonder dat ik kaas eet. Een dag niet gekaasd, een dag niet geleefd, zeg maar. Daarbij houd ik ook nog eens van alle soorten: oud, jong, geitenkaas, mozzarella, schimmelkaas (hoe blauwer, hoe beter, is mijn motto!), ik eet het allemaal.

5. Bijna dagelijks doe ik een dansje door de kamer. Vaak doet Jouke mee, wat meestal uitmondt in een soort woeste Indianendans. We hebben al zeker 10 nieuwe dansmoves ontwikkeld.

via weheartit

via weheartit

6. Ik vul alle mogelijke puzzels in kranten en tijdschriften in. Ik ben vooral verslaafd aan cryptogrammen en kan de hele middag nadenken over één opgave waar ik niet uitkom. Woordspelletjes vind ik heerlijk – ik vind het superleuk als er op een creatieve manier met taal om wordt gegaan.

7. Mijn favoriete keuken is Italiaans (het kaasthema zie je hierin terug komen 😉 ). Ik houd heel erg van pasta in alle soorten en maten en de manier waarop Italianen met eten omgaan vind ik geweldig: alles draait om vers, om goede producten, maar vooral om het genieten van eten.

8. Het schrijven zit een beetje in de familie. Mijn grootouders schreven hun memoires, ik heb een oudoom die uitgever was (het aantal boeken in zijn huis was enorm!), en mijn zusje wil al zo lang ze zich kan herinneren schrijfster worden. Ze houdt zelf al lange tijd een hele leuke blog bij over haar, door haar lichamelijke beperkingen toch wel bijzondere, leven.

9. Op dit moment bestaat onze bibliotheek uit 557 boeken. Die heb ik niet net geteld. Ik houd op de computer een database met al onze boeken bij (kijk, nog een lijstje!), voor het geval dat er ooit brand ontstaat. In dat geval heb ik altijd nog een database met alle boeken en kan ik de collectie vervangen. Het was één keer veel werk om alles in te voeren, maar nu hoef ik alleen nog maar steeds de nieuwe boeken toe te voegen.

10. Mijn favoriete TV-serie aller tijden is Friends. Ik heb inmiddels de box met de Ultimate Collection (inclusief alle scènes die er eerder uitgeknipt waren) en heb alle afleveringen minimaal 20 keer gezien. Ik blijf lachen en ondanks dat ik vele andere comedyseries ook erg leuk vind (Big Bang Theory, Raising Hope, Modern Family bijvoorbeeld), blijft Friends met stip op één staan.

Zo, nu kennen jullie me weer een stukje beter. Het lijstje voor volgende week? 10 reisbestemmingen waar ik ooit nog eens heen wil!

3 responses to “Het Vrijdaglijstje

  1. Vivian schreef:

    Hahaha, zelfs ik wist nummer 5 nog niet! En nooit een joggingpak dragen… die dingen zijn hemels. Ook lief dat je mij er even bij vermeldt ❤

  2. Chayenne schreef:

    Superleuk lijstje!

    Ik heb een trucje om te kunnen onthouden wat links is. Van je linker hand kan je van je wijsvinger en duim een L maken.

    Inderdaad heel lief dat je Vivian erbij vermeldt!

  3. Dinja schreef:

    Niet Lena, maar Laura lijstje! En wat betreft de joggingbroeken; is dat altijd onverzorgd? Ik loop op zondag regelmatig in een trainingsbroek en een top:) Het is maar goed dat je nooit onverwachts bij mij aan de deur staat, dat zou jouw beeld van mij ernstig schaden denk ik;) En wacht maar tot je zwanger bent; het zit echt heeeeeeeeeeeeeerlijk:)

Geef een reactie

