Leven volgens Laura

Lau·ra (v.). 1. Van het leven genietend meisje.

Even voorstellen

op maart 19, 2013

 

 

 

 

 

 

 

 

Aangenaam. Ik ben Joey, een echte rode je-weet-wel kater van 4.5 jaar oud. Ik woon bij Laura en Jouke in huis. Zij denken dat ze mijn baasjes zijn, maar dat zien ze verkeerd: ik heb ze uitgekozen als mijn personeel. Zij hebben de grote eer om voor mij te mogen zorgen en mij op mijn wenken te mogen bedienen. Aardig toch, dat dat van mij mag?

Waar kom ik vandaan?

Eerst heette ik Giovanni. Dat zit zo: ik ben geboren in een huis waar al heel veel andere poezen waren. Ook waren er erg veel honden (die vind ik niet zo aardig) en een heleboel kinderen. Ik vond het daar dus een beetje te druk en daarom besloot ik te verhuizen. Zo kwam ik dus bij Laura en Jouke terecht, die me hebben omgedoopt naar Joey. Dat schijnt iets te maken te hebben met één of andere tv-serie waar mijn Mensen nogal gek op zijn.

Wat doe ik zoal?

Het grootste deel van de dag besteed ik aan mijn favoriete tijdverdrijf: slapen. Verder eet en drink ik zo af en toe, maar het grootste deel van de tijd die ik wakker ben breng ik door met Spelen en Ontdekken. Ik ben namelijk nogal nieuwsgierig en aangezien dit mijn huis is, mag ik zelf bepalen wat ik de hele dag uitvoer. Soms worden de Mensen hier wel een beetje gek van, want ik doe wel eens dingen die van hen niet mogen. Maarja, zoals ik al zei, het is toch míjn huis?

Soms ga ik dus ergens bovenop zitten.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Of ergens in.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik gooi ook weleens iets om.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En zo ergens aan het eind van het jaar, als het héél koud is, komt er zo’n vreemd ding in huis. En het is zo leuk om daar in te klimmen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik ben zo nieuwsgierig dat ik soms zelfs gevaarlijke dingen doe. Zo heb ik eens mijn pootje geschroeid omdat ik zo graag wilde weten wat dat gele, flakkerende dingetje was. Het was heel heet! Dat deed zeer.

Sierra Exif JPEG

 

 

 

 

 

 

 

 

En ik ben zelfs een keer van het balkon gevallen. Dat vond ik ook niet zo leuk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik doe dus vaak domme en gevaarlijke dingen, en ook soms dingetjes die van mijn Mensen niet mogen. Gelukkig vinden mijn Mensen mij meestal toch heel lief. Ik kan ook altijd alles weer goedmaken hen even wat aandacht te geven. Natuurlijk doe ik dat puur uit eigenbelang, maar het is stiekem ook wel fijn als mijn Mensen zo met mij kroelen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zo, nu hebben jullie tenminste de belangrijkste persoon hier in huis ook ontmoet. Nu ga ik weer slapen, hoor. Daag!


One response to “Even voorstellen

  1. Jouke schreef:

    Hahaha…’soms gooi ik ook wel eens wat om….’ Dat we daar een foto van hebben genomen 😀

Geef een reactie

