Leven volgens Laura

Lau·ra (v.). 1. Van het leven genietend meisje.

Hoe ik deze kleine ijstijd trotseer

op maart 25, 2013

Ik ben een koukleum. Altijd al geweest. Ik heb altijd koude handen en voeten en ik ril al wanneer de temperatuur onder de 20 graden zakt. Ik ben dus ook niet gemaakt voor het Hollandse winterweer – geef mij maar zon en warmte.

Ik was dus ook erg blij toen Jouke en ik afgelopen november, toen het hier al begon te vriezen, nog in Florida zaten. Heerlijk vonden we dat: ‘kijk, kijk, het is november en we hoeven niet eens een jas aan!’ en ‘Zonder mouwen!’. Ik dacht dat we op die manier mooi een stukje winter gemist hadden. Immers, we waren eind november pas terug in Nederland en dus hadden we de gure oktober- en november maand overgeslagen. Aangezien de lente in maart alweer begint, hoefde ik dus maar drie maanden door voor de zon weer zou schijnen. December vind ik zelfs nog wel leuk door de feestdagen, dus joh, die twee maandjes, dat zou ík zelfs wel overleven.

SAM_1457

Dit was op 11 november.  Daar zou je iedereen jaloers mee maken, toch?!

 

Maar toen.

Toen kwam ineens de Kleine IJstijd. Begin maart werden we even lekker gemaakt met twee dagen heerlijk weer – en daarna werd het weer koud. Koud met een hoofdletter K. Aangezien het eind van deze Kleine IJstijd voorlopig nog niet in zicht is (sterker nog, voor vrijdag wordt er wéér sneeuw voorspeld!), zitten we straks in april dus nog met vrieskou. Die twee maanden winter die ik dus gemist heb, zijn er blijkbaar gewoon achteraan geplakt. Dus zit ik hier weer met verkleumde handen, voeten in dikke pantoffels en drieëntwintig lagen kleding aan.

Gelukkig heb ik nog wat extra middeltjes om het weer warm te krijgen.

Ten eerste ga ik natuurlijk heerlijk twee keer per week naar hot&fit yoga. Vanavond ook weer – ik kijk er al naar uit om in die anderhalf uur even helemaal door en door warm te worden. Het is nu zo koud, dat ik al zeker een kwartier in de hot room zit voor ik het weer lekker warm heb…

Daarnaast kijk ik gewoon af en toe even hiernaar:

SAM_1710

 

 

 

 

 

 

 

 

Hij geniet echt van ieder straaltje zon dat naar binnen komt. Achter glas voel je de kou bovendien niet, dus ik probeer ook wat op te warmen voor het raam. Nu nog een dikke vacht kweken.

Nouja.

Bij nader inzien misschien liever niet :P.

Tenslotte ben ik vooral fan van het van binnenuit warm worden, dus drink ik veel thee en cup-a-soup. Lipton kwam onlangs met een nieuwe theesmaak: Strawberry Cupcake.

SAM_1702

 Ik dacht: Yay! Ik hou van aardbeien, ik vind cupcakes lekker en ik ben een echte theeleut. Dus wat kan er mis gaan?

Wat blijkt: Alles. Deze thee smaakt als een ontplofte lolly. En de nasmaak blijft zo’n 48 uur hangen.

Met andere woorden: Ik hou het bij mijn favorieten: Groene Jasmijnthee en Citroenthee.

 

 

 

 

Dus tja. De komende weken zit er niets anders op dan nog even de kou trotseren – mét pantoffels en yoga, zónder cupcake-thee.

Geef een reactie

