Leven volgens Laura

Lau·ra (v.). 1. Van het leven genietend meisje.

Het Vrijdaglijstje

op april 5, 2013

Ik ben gek op lijstjes. Boodschappenlijstjes, verlanglijstjes, favorietenlijstjes… ik maak ze allemaal. Daarom hier elke vrijdag een lijstje! Benieuwd naar iets of een leuk idee voor het volgende lijstje? Laat het me weten!

Vandaag: Mijn week in 10 emoties !

1. Deze week was ik verrast
…toen bleek dat Jouke deze en volgende week veel thuis zou zijn. Hij zit tussen twee opdrachten in en is daarom deze weken vrij in afwachting van de start van de nieuwe opdracht op 15 april. We dachten beide dat hij gewoon fulltime op het hoofdkantoor aan de slag zou zijn, maar nu bleek dat hij alleen af en toe zijn gezicht moet laten zien en thuis een cursus kan volgen. Gezellig dus!

2. Deze week was ik boos…
…toen een mevrouw voor probeerde te dringen bij het serviceloket van de supermarkt. Het was echt zo’n sneaky mensje: steeds als ik een stap naar voren deed als de rij iets opschoof, deed ze een nét iets grotere stap. Eerst stond ze achter me, toen ter hoogte van mij, en uiteindelijk schuin voor mij. Op het laatst was ik echter net iets sneller en heb ik de race gewonnen. Ik kreeg wel een giftige blik van haar, maar dat is niets vergeleken bij mijn eigen boze gezicht:

 

myphoto (1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Deze week was ik dankbaar…
…dat alles goed gaat met het pasgeboren dochtertje van vrienden van ons. Na een wat moeilijke start is ze nu thuis en kunnen ze eindelijk echt van haar en elkaar gaan genieten.

4. Deze week was ik blij…
…dat ik kon beginnen met de aanmeldingsprocedure voor het Rijkstraineeship. Dit zijn traineeships bij de rijksoverheid. Ze beginnen ieder jaar in september en omdat ze zo populair zijn is het selectieproces heel uitgebreid. Ik zou dit erg graag willen en was dan ook blij dat de inschrijving deze week opende. Het blijkt enorm veel werk te zijn: ontzettend veel gegevens invullen, motivaties schrijven, psychologische tests doen… Maar ik doe het graag. Ik hoop dat ik door deze eerste ronde heen kom!

 

myphoto

 

 

 

 

 

 

 

5. Deze week was ik ontspannen…
…tijdens mijn yogales van gisteravond. Door het Paasweekend was de studio tijdelijk dicht, waardoor ik sinds vorige week maandag geen les meer had gevolgd. Dan mis ik het wel! Het was heerlijk om weer even intensief te bewegen en juist daardoor te ontspannen. Ik merk wel dat ik normaal vaker ga – heb vandaag flinke spierpijn!

6. Deze week was ik verdrietig
…door de een-na-laatste aflevering van Desperate Housewives. Wat een tranentrekker! Ik zal hier geen spoiler typen, aangezien mijn zusje het laatste seizoen nog moet zien, maar ik was zó blij toen iets eindelijk goed kwam. Echt tranen van ontroering dus.

 

myphoto (3)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Deze week was ik bang…
toen ik bovenop de Sint Jan in Maastricht stond. Ik heb behoorlijke hoogtevrees en o, wat vind ik het toch eng om zo hoog ergens bovenop te staan. Knikkende knieën, zweethandjes en een allesoverheersende behoefte om iets vast te houden: ik heb het allemaal. Groot was dan ook mijn opluchting toen ik weer beneden stond.

8. Deze week was ik trots…
…op mijn zusje, toen ze het cijfer voor haar profielwerkstuk kreeg: een 9! Heel erg goed, en bovendien ging het over een erg leuk onderwerp: sprookjes. Ik moet het nog even lezen, maar ik ben in ieder geval heel trots op haar.

 

myphoto (2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Deze week was ik jaloers…
…toen, eeh…, nee…, nooit! Ik ben gelukkig niet jaloers aangelegd. Het gebeurt me vrijwel nooit dat ik ergens jaloers op ben. Hoewel, in Maastricht zag ik een meisje met een hele mooie Donna Karan tas lopen, toen was ik héél eventjes jaloers. Tot ik me realiseerde dat ik zelf een prachtige Michael Kors tas heb. Die veel mooier is, ha!

10. Deze week was ik enthousiast…
…omdat ik, na Desperate Housewives te hebben afgekeken, weer met een andere serie kon beginnen. Deze keer werd het Grey’s Anatomy. Ik heb daar jaren geleden de eerste vier seizoenen van gezien, maar inmiddels heeft mijn zusje seizoen 1 t/m 7 in haar bezit. Ik ben lekker opnieuw begonnen en zit er al helemaal in. Superleuk! 

 

En op dit moment? Nu heb ik vooral heel veel zin in dit leuke weekend :).

One response to “Het Vrijdaglijstje

  1. Oma Bijvoets schreef:

    een gezellig lijstje Laura voor ,deze week laat je niet de kaas van het brood eten in de supermarkt!!

Geef een reactie

