Leven volgens Laura

Lau·ra (v.). 1. Van het leven genietend meisje.

Voetbal en Baby’s

op april 10, 2013

Normaal verschijnt hier op woensdag een Boeken &zo, maar vandaag even niet. Vandaag is er namelijk een dringender onderwerp:

Voetbal.

Ja. Voetbal. Die zag je niet aankomen, hè?

Ik vind dat dus stom, voetbal. En met mij geloof ik zo’n 95% van de vrouwen. Het probleem is echter, je raadt het al, dat Jouke behoorlijk gek is op voetbal.

In het begin van onze relatie zag ik dit niet zo aankomen. Tja, hij zat op voetbal, maar ja, alle jongens voetballen toch? (Ik kom uit een meisjesgezin dus mijn meningen over jongens zijn enigszins generaliserend.) En ja, af en toe keek hij eens een wedstrijd, maar goed, dat gaf ook allemaal niet.

Maar toen gingen we samenwonen.

En de eerste zondag nadat we waren verhuisd, zei hij iets. Hij zei, op een zondag rond 18:50:

O, het is bijna 19:00, zet even de tv aan.’

Eerst keek ik hem wat glazig aan. Toen vroeg ik, in alle onschuld: ‘is er iets wat je graag wilt zien?’. Nu was het Joukes beurt om glazig te kijken. Hij kon zich niet voorstellen dat ik niet wist dat er iedere zondag om 19:00 Studio Sport op televisie is. Dat wist ik dus echt niet. Zoals ik al zei, kom ik uit een meisjesgezin. Bovendien is mijn vader gewoon geen voetballiefhebber, dus er werd bij ons thuis alleen naar het EK en WK gekeken, en dan alleen nog wanneer Nederland speelde.


En toen begon het dus. Hij wil iedere week studio sport kijken, hij is fan van Ajax, gaat regelmatig zelf (zaal)voetballen en kijk naar wedstrijden uit de Champions League, Eredivisie en van het Nederlands Elftal (overigens heb ik geen idee of CL en Eredivisie wel twee verschillende dingen zijn). Nu heb ik het geloof ik nog niet zo slecht getroffen, want hij kijkt alleen als hij het ook echt een leuke wedstrijd vindt en da’s lang niet elke week.

Maar toch.

Ik begrijp het gewoon niet, dat voetbal. Ik vind teamsporten al niet leuk: je kunt geweldig spelen, maar als je team er een potje van maakt, verlies je gewoon alsnog. Ik houd niet van het ordinaire hooligangedoe, dat je echt veel meer hebt bij voetbal dan bij andere sporten. Ik begrijp niet dat je een speler kunt verguizen omdat hij toevallig bij PSV speelt, maar hem een week later kunt aanmoedigen als hij voor Nederland scoort. Ik snap het gewoon niet.

Nouja, het heeft één voordeel:

Jouke kijkt op dit moment naar de Champions League. Daarom kan ik nu lekker alleen, met een kop thee, naar ‘kleine baby’s, grote zorgen’ kijken.

Dat zal hij wel niet snappen.

3 responses to “Voetbal en Baby’s

  1. Dinja schreef:

    Ik dacht al… voetbal en baby’s?!?!?! 🙂

  2. Hahaha inderdaad gek dat je dat niet weet, zondag 19:00 vaste prik 😉 Maar ja, ik kom dan ook uit een ‘jongensgezin’. Jorden kijkt ook selectief, gelukkig, en ik kijk Studio Sport vaak met hem mee.

    BTW heb nieuw 101 doelen project! (zonder blog, met lijst via dayzeroproject.com)

    • lstvanleeuwen schreef:

      Haha ja achteraf is het ook wel raar 😛 leuke lijst is het! Ik kan me dan weer niet voorstellen dat je Schindler’s List niet hebt gezien, haha. En wil je nog een tatoeage? Wat voor één? Volgens mij is dit een haalbare lijst 🙂 ik zit er ook over te denken een nieuwe te maken..

Geef een reactie

