Leven volgens Laura

Lau·ra (v.). 1. Van het leven genietend meisje.

Het Vrijdaglijstje

op april 19, 2013

Ik ben gek op lijstjes. Boodschappenlijstjes, verlanglijstjes, favorietenlijstjes… ik maak ze allemaal. Daarom hier elke vrijdag een lijstje! Benieuwd naar iets of een leuk idee voor het volgende lijstje? Laat het me weten!

 

Vandaag:
10 spelshows waar ik eens aan mee zou willen doen / waar ik al aan mee heb gedaan !

Aangezien ik afgelopen zondag te zien was én aankomende zondag te zien ben in de spelshow ‘1 tegen 100′, vond ik dit voor deze week wel een toepasselijk lijstje! Hierbij tien spelprogramma’s waar ik graag aan mee zou willen doen! (Of al aan meegedaan heb, dat mag natuurlijk ook.)

1. Lingo
Toen, in een heel ver verleden, ik nog op de middelbare school zat, besloten mijn vriendin Myrthe en ik dat we een keer mee wilden doen aan Lingo. Leek ons wel grappig. Dat bleek nog niet zo makkelijk te zijn: eerst stond er zo’n drie jaar op de site dat er een aanmeldingenstop was, toen moesten we allerlei voorrondes door, maar uiteindelijk werden we dan geselecteerd. We vonden het ontzettend leuk om mee te doen en waren ook behoorlijk succesvol, hoewel we uiteindelijk niet de goede bal trokken in de finale (terwijl we er vijf mochten pakken…).

Foto0067

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Met het Mes op Tafel
Deze blufquiz op Nederland 3 volgen Jouke en ik altijd met heel veel plezier. Dat komt niet alleen door het spelletje, maar ook door de presentatie van Joost Prinsen. Ik vind dat zo’n ontzettend leuke, lieve oude man! Ik denk er nog over om hem een mailtje te sturen en hem te vragen of hij misschien mijn derde opa wil zijn. Dan mag hij gewoon langs komen en glaasje rode wijn drinken op mijn verjaardag. Doet ‘ie vast.

3. Pointless
Nu een in Nederland niet zo bekende spelshow: Pointless. Dit spelprogramma van de BBC wordt gepresenteerd door twee mannen, die zo’n goede chemie hebben samen dat het een soort stand-up comedy meets gameshow wordt. De vragen zijn erg origineel en Jouke en ik zouden hier erg graag eens samen aan meedoen. Moeten we wel eerst naar Engeland ;).

4. Twee voor Twaalf
Deze quiz kan wel een beetje beschouwd worden als de ‘moeder aller Nederlandse quizzen’. Twee voor Twaalf wordt al uitgezonden sinds 1971 (bedankt Wikipedia) en er is in die ruim 40 jaar vrijwel niets veranderd aan het concept. De moeilijkheid van de vragen ligt wat hoger dan bij de meeste gameshows en er is ook nog een beperkte tijd om dingen op te zoeken. Meestal weten Jouke en ik ongeveer de helft van de vragen, maar je moet er eigenlijk iets meer weten om met goed gevolg mee te kunnen doen. Nog een paar jaartjes oefenen dus!

5. Ik hou van Holland
Ok ok, zelfs na 1 tegen 100 ben ik nog geen BN’er. Natuurlijk kunnen wij gewone stervelingen niet aan dit programma mee doen. Maar ik zou het zo leuk vinden. De voornaamste reden? Ik wil dat cadeautje met die bom erin zo graag vasthouden en doorgeven!

6. Per Seconde Wijzer
Niet ik wil hieraan meedoen, maar Jouke. Bij deze quiz moet je heel veel van één onderwerp weten, en ik ben beter in algemene kennis. Jouke zou graag eens meedoen in de categorie ‘Sport’. (Als je zondag naar 1 tegen 100 kijkt, dan weet je dat dát in ieder geval niet mijn categorie is…).

7. Weten zij veel?!
Dit was zo leuk! Helaas is het maar een jaartje op de televisie geweest. Chantal Janzen presenteerde het voor ze overstapte naar RTL 4. Het idee was dat je moest inschatten welke groep mensen welke vraag níet zou weten. Zo was het bijvoorbeeld mogelijk om een vraag over mode te stellen aan ‘wiskundigen’, of een rekenvraag aan ‘domme blondjes’. Heel leuk programma dat helaas niet lang op tv is geweest.

8. Miljoenenjacht
Tsja. Het spelletje is eigenlijk maar stom en hangt bijna helemaal af van geluk (en een beetje inzicht over wanneer te stoppen). Ik zou dan ook niet mee willen doen voor het spel zelf. Maar natuurlijk wel voor het geld. Duh.

9. The Weakest Link
Ook een BBC quiz, die door de presentatie van Anne Robinson als kenau zo leuk is om te kijken. In Nederland is het een tijdje op tv geweest als ‘de Zwakste Schakel’, gepresenteerd door Chazia Mourali, maar toen was het lang zo leuk niet. Juist die Engelse bitcherigheid van Anne Robinson maakt het tot een leuk programma. Hieraan meedoen wordt echter ook wat lastig ;).

10. 1 tegen 100
Last but not least: mijn recente optreden in 1 tegen 100 mag hier natuurlijk niet ontbreken. Aankomende zondag is de afloop te zien (de meesten van jullie weten het volgens mij wel). Ik was voor die opname enorm zenuwachtig, dus ben benieuwd hoe ik in beeld ben :P. Het was geweldig leuk om hieraan mee te doen, niet in het minst omdat het een heel goed verzorgde dag was: vooraf werd er voor een heerlijke lunch gezorgd, tussen de opnamen door kregen we een borrel met wat lekkere hapjes en aan het eind stond er een leuk cadeau voor ons klaar. Ik ben best trots op mijn prestatie daar! 🙂

2 responses to “Het Vrijdaglijstje

  1. vivian18 schreef:

    Je bent Joukes deelname aan De Jongens tegen de Meisjes vergeten! Al was hij niet echt een deelnemer, maar hij was wel duidelijk in beeld!

Geef een reactie

