Leven volgens Laura

Lau·ra (v.). 1. Van het leven genietend meisje.

Een halfvol glas

op mei 7, 2013

Ik ben dus werkloos. En nu ben ik ook nog verkouden. En de zon is weg. En ik heb een blaar. 

Maar tóch heb ik een leuke dag! Weet je waarom?

– Omdat Jouke aankomende vrijdag vrij heeft genomen en we daardoor een minivakantie kunnen vieren, gewoon thuis.

– Omdat ik net ein-de-lijk de mug heb doodgeslagen die ons vannacht de hele tijd dwars zat met z’n njjjjj-njj-njj-njjjjjjjjjjjj-njjj geluidjes.

– Omdat ik net online het vervolg op Belle & het Beest (‘Belles wonderlijke verhalen’) heb besteld en de dvd morgen al in huis is. Belle & het Beest Marathon morgen, yay!

– Omdat ik de site http://www.hollanddoc.nl heb gevonden waarop je allerlei documentaires kunt (terug) kijken. Ik ben nogal een documentairejunkie en dit is daarom voor mij echt een vondst. De eerste weken van mei komt mijn interesse in WOII altijd weer helemaal de kop opsteken, dus ik heb al twee documentaires over dit onderwerp gekeken: ‘De kinderen van Birnbaum’ (aanrader!) en ‘Westerbork Girl’. Ik heb er nog drie op stapel staan.

– Omdat het op dit moment exact 1 uur en 24 minuten geleden is dat ik voor het laatst heb geniesd.

– Omdat ik opnieuw ‘Reis door de Nacht’ van Anne de Vries aan het lezen ben, één van mijn favoriete jeugdboeken (komt ook door deze tijd, het gaat over een Nederlands gezin dat tijdens WOII diep bij het verzet betrokken raakt). Ik vind het nog steeds zo spannend!

– Omdat ik vandaag zes sollicitatiebrieven heb verzonden, en allemaal op vacatures die me ontzettend leuk lijken. Fingers crossed, dus!

– Omdat ik weer Sex & The City aan het kijken ben, zo leuk. (Hoewel ik dus echt die hele relatie tussen Carrie en Big dodelijk irritant vind. Ik bedoel, zij moet wel het slechtste voorbeeld voor vrouwen in de geschiedenis van de mensheid zijn. Kom op zeg, dump ‘m gewoon. Misschien schrijf ik hier eens een langere blog over. Ik heb in deze richting ook nog wel iets te zeggen over Bella Swan. Serieus, welk meisje van 17 gaat een jaar (een jaar!) zitten treuren over een verloren liefde?!)

En ook gewoon omdat ik me morgen vast al wat beter voel, omdat ik heus wel een baan zal krijgen en omdat die zon wel weer gaat schijnen. Oja, en die blaar verdwijnt ook wel weer!

One response to “Een halfvol glas

  1. Oma Bijvoets schreef:

    Goed zo Laura, het komt allemaal goed. Ik ben trots op jou !!

Geef een reactie

