Leven volgens Laura

Lau·ra (v.). 1. Van het leven genietend meisje.

Terug van weggeweest

op mei 27, 2013

Ik zag net tot mijn schrik dat het ineens al bijna drie weken geleden is dat ik voor het laatst een blogje heb geschreven. Hoe dat komt? Life got in the way, zeg maar.  Ik ben een paar dagen niet in orde geweest, ben druk geweest met solliciteren (vrijdag weer een gesprek, wie weet), heb veel gewerkt en ben ook nog een aantal dagjes weg geweest. Vandaar de rust hier, maar de drukte zal deze week wederkeren!

Vandaag eerst maar eens een update van het Day Zero Project, omdat je dan meteen een goed beeld hebt van wat ik de afgelopen weken heb uitgevoerd :).

18. Jouke: Pluk van de Petteflet lezen
Jouke is inmiddels begonnen met het lezen van deze Nederlandse jeugdklassieker. Toen hij er aan begon, heb ik in mijn enthousiasme in twee minuten verteld wat er allemaal zo leuk is aan het boek… waardoor ik nu de eerste in de geschiedenis van de mensheid ben die het voor elkaar heeft gekregen om ‘Pluk van de Petteflet’ te spoileren. Nouja.

26. Laura: De Nederlandse Klassiekers van de AD-collectie lezen
Ik ben een paar dagen geleden begonnen in nummer 8 van de twintig: ‘Het Wassende Water’ van Herman de Man. Het leest niet zo gemakkelijk, aangezien het in dialect (‘gewestelijk’) geschreven is. Daarbij vind ik het verhaal wel heel vlot gaan: in hoofdstuk twee heeft de hoofdpersoon eerst liefdesverdriet om een meisje, trouwt vervolgens met een ander en verliest haar dan twee jaar later in het kraambed. En dat allemaal in 20 bladzijden. Het kost me op deze manier wat moeite om echt mee te leven. Het is echter een boekje van maar 200 bladzijden en ik ben al op 120, dus ik lees het van de week wel uit. Niet mijn favoriet, maar ach, dat zal af en toe gebeuren in zo’n serie.

28. Laura: Belle en het Beest deel 2 en 3 kijken
Ik heb twee weken geleden deel 2 gekeken: ‘Belles wonderlijke verhalen’. Het is een leuk vervolg, bestaande uit vier filmpjes van 20 minuten. De eerste twee vond ik niet heel geweldig, maar de derde en vierde waren erg leuk. Ik heb vooral erg gelachen om sommige woordspelingen:

Pendule (de klok) valt van het dak.
Lumière (de kandelaar): ‘Wat vliegt de tijd!’

😀

35. Samen: Iedere maand een film kijken die Best Picture heeft gewonnen
In april keken we ‘Terms of Endearment’, in mei koos Jouke voor ‘Amadeus’, een film over het leven van Mozart. Een erg goede film, waarvan bij mij vooral het lachje van Mozart (Mhahahahahahahaha) bleef hangen :P. Voor juni ben ik weer aan de beurt en de dvd ligt al klaar: ‘Driving Miss Daisy’ met o.a. Morgan Freeman.

44. Samen: Allebei een mastercertificaat halen op de Wii
Ik ben hier de afgelopen weken heel actief mee bezig geweest, omdat mijn yogastudio wegens vakantie gesloten was en ik dus meer thuis deed. Het resultaat is dat ik nu op het op één na hoogste niveau zit! Aankomend weekend wil ik het laatste certificaat halen en dan heb ik dit doel alvast voltooid – dan Jouke nog…

56. Een week vegetarisch eten + 58. Drie nieuwe groentes proberen
De eerste week van mei hebben Jouke en ik een week vegetarisch gegeten, als onderdeel van de Veggie Challenge. Qua avondeten viel het ons makkelijk, maar op het gebied van broodbeleg vonden we dit wel vervelend. Bovendien is mijn Hb direct een paar tiende punten gedaald (gemeten op de bloedbank, waardoor ik niet mocht doneren)… Dat doen we dus niet nog eens! We hebben wel van deze week gebruik gemaakt om een eerste nieuwe groente te proberen: kikkererwten! We hebben ze eerste gegeten in een rijstsalade, en van de rest heb ik nog hummus gemaakt. De hummus vonden we een beetje saai, maar in de salade waren ze erg lekker. Ze smaken naar doperwten, maar dan wat groter en steviger.

SAM_1800 SAM_1801

 

 

 

 

 

64. In 2013 iedere maand een provinciehoofdstad bezoeken
Afgelopen zaterdag zijn Jouke en ik een dagje naar Utrecht geweest, waarmee me onze vijfde stad hebben bezocht. We zijn naar het Dick Bruna huis geweest en hebben daarna de ‘Hofjes en Kameren’ wandeling gedaan, waarbij je steeds stukjes van de stad ziet die normaal verborgen blijven. Je gaat steeds kleine steegjes en paadjes in en komt dan weer uit bij een tuintje of hofje. Erg leuk! Ook zijn we nog bij het Rietveld-Schröderhuis geweest, waardoor we ook meteen weer iets op de werelderfgoedlijst (doel 77) kunnen afstrepen.
SAM_1816

SAM_1804

 

 

 

 

 
De tussenstand:
Voltooide doelen: 3
Doelen waar aan gewerkt wordt: 15
Aantal dagen nog te gaan: 948 

One response to “Terug van weggeweest

  1. Tjalling van leeuwen schreef:

    Driving Miss Daisy, geweldige film, een klassieker die iedereen gezien moet hebben!
    Was zeer onder de indruk!

    Kikkererwten, ik vind dat de Oost-Europeanen er beter mee overweg kunnen dan wij…hummus smaakt precies zoals je het zegt, aarde….

Geef een reactie

