Leven volgens Laura

Lau·ra (v.). 1. Van het leven genietend meisje.

Augustus is een goede maand

op augustus 8, 2013

Augustus is altijd al mijn favoriete maand geweest. Het is dan hoogzomer, wat ik heerlijk vind, en op 6 augustus ben ik jarig. Dan zijn er ook nog heel veel mensen om mij heen eveneens in deze maand jarig, waardoor deze maand vaak een soort aaneenschakeling van feestjes en barbecues wordt. Niet zo gek dus dat dit voor mij meestal de leukste periode van het jaar is.

Dit jaar is augustus echter extra leuk. De reden hiervoor?

Ik heb afgelopen donderdag 1 augustus het contract getekend voor mijn eerste échte baan!

Ik ben dus niet meer werkloos! Hoera!

 

Dit is echter niet zomaar gelukt. Er is een behoorlijk lange selectie- en sollicitatieprocedure aan vooraf gegaan. Dit is de laatste jaren vrij normaal – door het grote aantal werklozen (en dus ook het grote aantal sollicitanten) hebben bedrijven langere trajecten ingesteld om uit te zoeken wie de beste kandidaat is voor de baan. Voor mij heeft het proces van eerste gesprek tot aan het tekenen van het contract ruim drie maanden in beslag genomen. Ik ben natuurlijk begonnen met het sturen van een brief en CV, daarna ben ik op selectiegesprek geweest met een aantal andere kandidaten, toen heb ik een eerste en tweede gesprek gehad, vervolgens heb ik een dag meegelopen en tenslotte heb ik nog een derde gesprek gehad, waarna ik ben aangenomen. Het was een heel traject. Voor mij was dat echter ook wel positief, want ik heb steeds de tijd gehad om na te denken of dit echt iets voor mij was, en zeker door de dag meelopen kreeg ik een heel goed idee over wat de baan inhield en werd ik bovendien steeds enthousiaster.

Nu zijn jullie natuurlijk wel benieuwd naar wat ik nu ga doen ;). Ik ben aangenomen als vestigingscoördinator huiswerkbegeleiding. Ik werk voor een bedrijf dat huiswerkbegeleiding verzorgt voor middelbare scholen. Eén van die vestigingen heb ik straks (vanaf het nieuwe schooljaar) onder mijn hoede. Dat betekent dat ik de student-begeleiders begeleid, dat ik contacten onderhoud met docenten en ouders en verantwoordelijk ben voor de dagelijkse gang van zaken op de vestiging. De baan is dus heel afwisselend en dat is ook één van de dingen die mij erg aansprak.

Ik heb er heel erg veel zin in om straks te gaan beginnen! Voor nu heb ik echter nog ruim 2 weken vakantie en daar kan ik dus ook nog even lekker van genieten. Afgelopen weekend zijn Jouke en ik naar Groningen geweest (blogje volgt nog!) en aankomend weekend vier ik twee keer mijn verjaardag – op vrijdag voor vrienden en op zaterdag is de familie aan de beurt. Verder probeer ik nog zo ver mogelijk te komen met mijn cursus Latijn voor het echte werk gaat beginnen (er zijn nog 7 lessen te gaan). De komende weken vliegen denk ik voorbij!

Verder is het natuurlijk nog leuk dat ‘een baan vinden’ ook een doel uit het Day Zero Project was. Ik zie dit echter wel als iets groters – het is een echte mijlpaal! Maar toch ook fijn dat er weer één van de 101 doelen afgestreept kan worden. 😉 

One response to “Augustus is een goede maand

  1. Oma Bijvoets schreef:

    Ik was toch al trots, dat m,n eerste en oudste kleindochter een baan heeft

Geef een reactie

