Leven volgens Laura

Lau·ra (v.). 1. Van het leven genietend meisje.

Reading Challenge: 26 t/m 50

op augustus 19, 2013

Ik heb mezelf voor 2013 uitgedaagd om minimaal 75 boeken te lezen. In mei schreef ik al een stukje over de eerste 25 boeken van het jaar, dat kun je hier lezen. Inmiddels heb ik de eerste 50 boeken uit, en daarom hier een update van boek 26 t/m 50!

Mei
26. Anne de Vries – Reis door de Nacht
27. Daphne de Maurier – Rebecca
28. Daphne de Maurier – Jamaica Inn
29. Dan Brown – Inferno
30. Herman de Man – Het Wassende Water

Vijf boeken in mei, een mooie, gemiddelde score. ‘Reis door de nacht’ herlas ik rond de dodenherdenking. WOII is een grote interesse van mij en begin mei uit zich dat altijd in één of meerdere boeken met dit onderwerp. Ook genoot ik van de nieuwe Dan Brown, hoewel ‘Het Bernini Mysterie’ nog steeds favoriet is bij mij.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Juni
31. Erik Valeur – Het Zevende Kind
32. Myrthe v/d Meer – Paaz
33. Agatha Christie – Death on the Nile
34. Charles Lewinsky – Terugkeer Ongewenst
35. Carlos Ruiz Zafón – De Gevangene van de Hemel
36. Amanda Hodgkinson – Brittannia Road 22
37. Paulien Cornelisse – Taal is zeg maar echt mijn ding
38. Simon Hoggart – The Hamster that loved Puccini

Veel boeken in juni! Eind mei waren Jouke en ik een dagje in Utrecht, waar we nog even de Selexyz in wandelden. Vijf minuten (!) later wandelden we er weer uit, vijf boeken rijker en €100 lichter… Maar die boeken wilde ik allemaal zo graag lezen dat ik ze achter elkaar heb verslonden, vandaar het hoge aantal gelezen boeken in juni. Vooral van Terugkeer Ongewenst was ik enorm onder de indruk – één van de beste boeken over de Holocaust die ik ooit heb gelezen (en dat zijn er nogal wat). Sowieso heb ik enorm genoten van alle boeken van Lewinsky, maar dit vind ik zijn beste boek tot nu toe.

Juli
39. John Irving – A Widow for One Year
40. Agatha Christie – The Mysterious Affair at Styles
41. Khaled Hosseini – En uit de Bergen kwam de Echo

Weer wat minder in juli. Dat komt door ‘A Widow for One Year’, dat een behoorlijk lijvig boek was en waarbij het even duurde voor ik er goed in kon komen. Ik heb nu twee boeken van Irving gelezen, en ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat ik van deze schrijver vind. Ik zal mijn oordeel pas geven als ik ‘The World according to Garp’ heb gelezen, zijn meesterwerk.

 

Augustus
42. Mark Haddon – The Red House
43. Stefan Brijs – Post voor Mevrouw Bromley
44. Enid Blyton – First term at Malory Towers
45. Enid Blyton – Second form at Malory Towers
46. Enid Blyton – Third year at Malory Towers
47. Enid Blyton – Upper Fourth at Malory Towers
48. Enid Blyton – In the Fifth at Malory Towers
49. Enid Blyton – Last term at Malory Towers
50. Enid Blyton (–> Pamela Cox) – New Term at Malory Towers

En de titel voor ‘grootste rotboek uit deze lijst’ gaat naar….. ‘The Red House’ van Mark Haddon. Bah, er was geen doorkomen aan en het verhaal ging nergens over en nergens naar toe. Geen aanrader dus. Daartegenover staat dan weer ‘Post voor Mevrouw Bromley’, dat ik prachtig vond en in één lange ruk heb uitgelezen. Momenteel ben ik bezig met de Malory Towers serie, in Nederland beter bekend als de boekjes van ‘Pitty naar Kostschool’. Als kind verslond ik die serie – het bewijs daarvan is dat alle boekjes volledig uit elkaar liggen. Ik heb nu voor mijn verjaardag van mijn ouders de volledige serie gehad in het Engels, zodat ik ze nog eens kan lezen. Leuk hieraan is, dat hoewel de oorspronkelijke serie uit zes delen bestaat, er later door een andere schrijfster zes nieuwe delen achteraan zijn geschreven. Ik heb nu dus 12 boekjes te lezen in plaats van 6! De nieuwe boekjes zijn erg leuk en zelfs beter geschreven dan de originele serie. Genieten dus, en lekker wat jeugdsentiment!


Zoals je ziet, loop ik inmiddels dus iets voor op schema. Eigenlijk zou ik eind augustus pas op de 50 boeken hoeven zitten, maar die mijlpaal heb ik nu al bereikt. Dat is prettig, aangezien ik over twee weken met mijn nieuwe baan ga beginnen en ik dan minder tijd zal hebben om te lezen. Ik ben benieuwd of en wanneer ik de 75 boeken ga halen!

 

 

 

 

 

 

 

One response to “Reading Challenge: 26 t/m 50

  1. redreidinghood schreef:

    Wauw goed bezig! Ik wil ook meer lezen, goede challenge!

    Omdat ik weet dat je een trouwe volger was van Chicks Running On Kicks wil ik je laten weten dat ik een nieuwe hardloop/training/voeding blog ben begonnen samen met mijn schoonzus; Fitsters in Law. Het wordt bigger en better 😉 Het lijkt me leuk als je even komt kijken 🙂 http://WWW.FITSTERS IN LAW.COM

    Love,

    Rowan

    Ps: ENTER MY GIVEAWAY FOR A CHANCE TO WIN A PAIR OF INVITO BOOTS WORTH 100 EUROS!

Geef een reactie

