Leven volgens Laura

Lau·ra (v.). 1. Van het leven genietend meisje.

Cursus Latijn voltooid!

op november 20, 2013

Het heeft even geduurd, maar daar ben ik weer! Door mijn nieuwe (eerste) baan heeft het even tijd gekost voor ik weer een lekker dagelijks ritme had gevonden. Inmiddels is dat echter gelukt en nu wil ik dus ook deze blog weer oppakken. De komende week zal ik eerst updates plaatsen over het Day Zero Project van mij en Jouke.

De eerste update is meteen een voltooid doel: ik ben klaar met de cursus Latijn! Eind augustus was ik bij les 24 en de afgelopen maanden heb ik de laatste 6 lessen gemaakt. Na de laatste les kreeg ik een getuigschrift als bewijs voor het voltooien van de cursus (zie de foto hieronder), met daarop het gemiddelde van alle 30 cijfers voor de cursus: een 8.8! Daar ben ik best wel trots op :).

Ik heb het enorm leuk gevonden om deze cursus te doen. Niet alleen vond ik het fijn om mijn kennis weer op te halen, ook heb ik gemerkt hoe leuk ik het vind om op zo’n intensief niveau met taal bezig te zijn. Ik ben dan ook zeker van plan om dit bij te gaan houden. Om daarmee meteen een goede start te maken, ben ik al begonnen met het lezen van Jippus et Jannica (doel #33). Dat is vreselijk leuk! Ik zal binnenkort ook daar een blog over schrijven, aangezien dat een doel op zich is ;). 

Omdat ik het zo leuk vond om een cursus te volgen, gewoon uit interesse, ben ik vorige week eens rond gaan kijken of ik niet nog een andere cursus zou willen doen. In eerste instantie zocht ik eigenlijk een cursus Engelse Literatuur, maar ik vond nog iets beters: een cursus wereldliteratuur van het LOI! Ik heb me ingeschreven, maar moet nog bericht krijgen wanneer de cursus gaat starten. Tijdens de cursus zal ik me gaan verdiepen in literaire werken van over de hele wereld, waaronder niet alleen de beroemde Engelse en Russische klassiekers, maar ook boeken als ‘Don Quichote’ en ‘Duizend en één Nacht’ zullen de revue passeren. Ik kan niet wachten om hiermee te beginnen!

One response to “Cursus Latijn voltooid!

  1. Oma Bijvoets schreef:

    Laura leuk en intressant die talen, de volgende kan een cursus Fryks zijn, altijd makkelijk.
    Liefs Oma

Geef een reactie

