Leven volgens Laura

Lau·ra (v.). 1. Van het leven genietend meisje.

Jouke: Tennisles (doel #39)

op november 26, 2013

Vandaag een blogje van Jouke over zijn DZP-doel om op tennisles te gaan!

Een belangrijk doel voor mij was om weer te gaan sporten. Ik heb altijd veel gesport, zo heb ik vroeger jarenlang op badminton en voetbal gezeten. Ongeveer 2,5 jaar geleden ben ik gestopt met voetballen. Ik was onderdeel van een vriendenteam dat op laag niveau fatsoenlijk voetbal probeerde te spelen. De motivatie om hiervoor elke week zowel 2 avonden als een hele zaterdag op te offeren was bij mij echter verdwenen, vandaar dat ik ervoor koos om te stoppen. Vanaf dit moment heb ik geprobeerd om het op een andere manier in te vullen, maar echt vast een sport vinden lukte niet.

Gedurende deze periode speelde ik wel met het idee om te gaan tennissen. Ik vind dit een leuke sport om naar te kijken en zag mezelf dat ook wel doen. Nadeel is alleen dat het vrij duur is om mee te beginnen. Je moet lid worden van een club, lessen nemen en dan ook nog een racket e.d. aanschaffen. Daarom heeft het even geduurd, maar sinds 1 oktober mag ik mij officieel tennisser noemen en dat bevalt me tot nu toe goed. Ik merk dat ik op de trainingsavonden figuurlijk bijna niet van de baan ben te slaan. Ik heb gekozen voor een winterabonnement en sta vanwege de kou niet altijd te springen om naar buiten te gaan, maar eenmaal bezig vind ik het een erg leuke sport. Wel is het behoorlijk lastig om die bal fatsoenlijk over het net te slaan. Gekscherend riep ik tijdens het laatste ABN AMRO toernooi dat ik daar volgend jaar ook zou staan. Nu ik daadwerkelijk op tennis zit, kan ik wel zeggen dat dat niet gaat gebeuren…

Dit was natuurlijk het ideale excuus om een foto van Federer op deze blog te zetten, dat begrijpen jullie wel. 😉 -Laura-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Samen met 3 andere jongens (toevallig ook nog van ongeveer dezelfde leeftijd) die ook nog nooit eerder op tennis hebben gezeten heb ik elke maandagavond les. T.o.v. hen merk ik dat de ervaring met badminton mij zeker voordelen geeft. Serveren is voor mij makkelijker omdat ik al gewend ben om bovenhands te slaan. Voor een beginner heb ik een goede harde service. De gewone slagen zijn alleen een stuk lastiger. Waar je bij badminton alles zo snel mogelijk moet pakken, moet je bij tennis de bal juist wat laten zakken. Laten we zeggen dat hier nog wat aan gewerkt moet worden ;).

Ik ben erg nieuwsgierig hoe ik het blijf vinden. Doordat ik niet heel veel tijd heb buiten de trainingsavond valt het sociale aspect mij nog wel erg tegen. Ik heb nu het gevoel dat ik alleen maar lid ben geworden om zo ook de lessen te kunnen volgen. Mijn huidige abonnement loopt t/m Maart. Tot dan blijf ik het aankijken, maar zoals het er nu naar uitziet kijk ik er naar uit om ook competitie of toernooitjes te gaan spelen.

Dus Federer, kijk maar uit! Je generatiegenoot uit Heenvliet is in aantocht!

Geef een reactie

