Leven volgens Laura

Lau·ra (v.). 1. Van het leven genietend meisje.

#53 Drie nieuwe groentes proberen

op december 3, 2013

Doel 53 hebben Jouke en ik opgesteld om wat meer lekkere groentes te ontdekken. We eten al erg gevarieerd maar merken dat we vaak teruggrijpen op de groentes die we zelf het lekkerst vinden. Daarom dit doel toegevoegd, om eens nieuwe dingen te proberen en hopelijk wat blijvends te ontdekken.

1. Cassave

Dit is dus een cassave, voor degenen die dit net als wij ook niet wisten. Deze groente (?) hebben we puur op de gok uitgeprobeerd: we zagen het liggen in het groentenschap, vroegen wat het was en namen het mee. Ik heb er chips van gemaakt, een blijkbaar populaire manier om dit te bereiden. Zelf vond ik het licht naar banaan smaken. Dat was denk ik ook de reden dat Jouke dit niet lekker vond. Jammer, want ik vond het wel een geslaagd experiment. Het was echter te veel werk om dit puur voor mezelf te gaan maken, dus: cassave.


2. Kikkererwten
SAM_1801

 

 

 

 

 

 

 

In allerlei (Amerikaanse) tv-series wordt regelmatig de hummus bezongen. Deze kleverige, van kikkererwten gemaakte, pasta kun je, naar het schijnt, bij van alles eten. Ik heb het zelf gemaakt en vond het er behoorlijk geslaagd uitzien. Maar helaas, wij vonden het erg smakeloos. Of het aan het recept lag, of aan mij (zou best kunnen natuurlijk), of gewoon aan de hummus, dat weet ik niet, maar dit was dus ook geen succes. Ik heb ook nog een deel van de kikkererwten in een maaltijdsalade gedaan, maar daarin smaakten ze gewoon zoals andere erwten. Helaas, kikkererwten.

 

3. Knolselderij

Nouja. Dit smaakt dus precies zoals het eruit ziet. Knolselderij.

Een beetje een mislukt doel dus. We hebben inderdaad drie nieuwe groenten geprobeerd, maar helaas waren ze niet echt een succes. Gelukkig hebben we in de tussentijd wel andere dingen ontdekt: spruitjes (echt. zo lekker. ik snap niet waar die reputatie vandaan komt.) en een aantal hele lekkere recepten met aubergine.

Het was in ieder geval wel leuk om deze groenten uit te proberen, en daar gaan we dus zeker meer door! 🙂

One response to “#53 Drie nieuwe groentes proberen

  1. Oma Bijvoets schreef:

    Die 2 eerste groenten nooit van gehoord, maar knolselderij is wel bekend hoor, die gaat inde erwtensoep!!Smakelijk eten!!

Geef een reactie

