Leven volgens Laura

Lau·ra (v.). 1. Van het leven genietend meisje.

Nieuwe reading challenge voor 2014!

op januari 5, 2014

Vrijdag blogde ik over het behalen van mijn reading challenge voor 2013. Ik zei toen al dat ik een andere challenge zou doen in 2014. Benieuwd wat die nieuwe uitdaging is?

Reading Challenge 2014:
10 boeken lezen van mijn ’50 books to read before I die’ lijst.

Ik ben er nog niet helemaal uit welke van de 50 ik wil gaan lezen, maar er zijn er in ieder geval een paar waar ik erg naar uit kijk:

1. Charles Dickens – Great Expectations
Misschien wel het beroemdste boek van Dickens. Eerder las ik al Oliver Twist en David Copperfield, waar ik erg van heb genoten. Deze staat dus ook zeker op de lijst.

2. Arthur Conan Doyle – A study in scarlet
Dit is de eerste Sherlock Holmes. Ik ben gek op detectives (dat was vast al eens opgevallen 😉 ) maar heb nog nooit een Sherlock gelezen. Dat kan natuurlijk niet!

3. Victor Hugo – De klokkenluider van de Notre Dame
Dit boek heb ik zo’n 8 maanden geleden van mijn moeder geleend. Het ligt hier nog steeds en ik verwacht dat ze het ooit wel eens terug wil, dus ja.

4. Harper Lee – To kill a mockingbird
Deze ga ik zeer binnenkort lezen. Ik kreeg ‘m voor Sinterklaas (nu ja, Sinterkerst) van mijn tante en ik kan niet wachten om deze klassieker te gaan lezen.

5. George Orwell – 1984
Nog zo’n enorme klassieker waarvan ik eigenlijk niet snap dat ik die nog niet heb gelezen. Ik kreeg 1984 van Jouke voor mijn verjaardag en heb ‘m speciaal bewaard voor deze nieuwe challenge.

Andere kanshebbers voor dit jaar zijn de kinderboeken Le Petit Prince en Watership Down.

Ik heb erg veel zin om met deze uitdaging aan de slag te gaan!

2 responses to “Nieuwe reading challenge voor 2014!

  1. Tjalling schreef:

    Aardig (en gevarieerd) lijstje! Je vader heeft ze op 1 na allemaal gelezen. Dus wil to kill a Mocking bird wel van je lenen als je hem uit hebt, ga ik ook weer eens lezen 😇

  2. Akke schreef:

    Inderdaad, schat

Geef een reactie

