Leven volgens Laura

Lau·ra (v.). 1. Van het leven genietend meisje.

Boekenbingo 2014!

op januari 17, 2014

Tot voor kort had ik nog nooit van een ‘boekenbingo’ of ‘leesbingo’ gehoord. Inmiddels weet ik dat dit een internetfenomeen is waar veel boekenbloggers mee bezig zijn. Ik vond het zoiets leuks, dat ik ook mee ga doen!

Het idee
Iedereen kent het spelletje bingo wel. Je krijgt een kaart met 25 vakjes, met in ieder vakje een nummer. Er worden balletjes met nummers getrokken en die nummers mag je vervolgens op je kaart afstrepen. Je probeert dan ‘bingo’ (vijf aaneengesloten vakjes) te krijgen of een hele volle kaart.

Een boekenbingo is een variatie hierop. Je hebt eveneens een kaart met 25 vakjes, alleen staat in ieder vakje een omschrijving van een boek. Bijvoorbeeld:
– Een boek, geschreven door een vrouwelijke auteur
– Een boek van minimaal 500 bladzijden
– Een boek dat zich afspeelt op een ander continent

Op basis van je gelezen boeken mag je steeds een vakje afstrepen. Zelf ga ik voor één vakje per boek, ook al zijn er natuurlijk boeken waarmee je ineens meerdere vakjes af kunt strepen. Eerst probeer ik bingo te halen, dan probeer ik de buitenranden vol te krijgen en uiteindelijk ga ik natuurlijk voor de volle kaart. Het zijn tenslotte maar 25 vakjes (waarvan er ook nog 1 gratis is), dus hoef ik maar 24 boeken te lezen. Makkie toch?

De kaart
Dit is de kaart die ik vol ga proberen te krijgen:

Deze kaart is van Retreat by Random House.

Het is verder geen groot doel, maar gewoon iets leuks om ernaast te doen. Ik heb er een nieuwe pagina voor aangemaakt, waar ik de voortgang bij zal houden.

Ik ga m’n best doen om de kaart vol te krijgen!


Plaats een reactie