Leven volgens Laura

Lau·ra (v.). 1. Van het leven genietend meisje.

92. Meedoen aan Movember

op januari 8, 2014

Dit is een verslagje van Jouke over zijn doel om mee te doen aan movember.

Laura is een groot voorstander van vrijwilligerswerk. Gekscherend zeg ik wel eens dat als ik niet op de rem trap, we al ons geld aan goede doelen zouden doneren om vervolgens zelf aan te sluiten bij de rijen voor de voedselbank…Toch ben ik door haar veel meer gaan inzien hoe goed wij het wel niet hebben en daardoor heb ik steeds meer het gevoel dat ik wat terug wil doen. Vanuit dit gevoel kwam tijdens het opstellen van onze doelenlijst het idee op om mee te doen Movember.

Wat is Movember?
Het initiatief is nog niet heel erg bekend in Nederland, maar begint steeds meer body te krijgen. Movember is kort gezegd de mannelijke tegenhanger van Pink Ribbon. Om aandacht te vragen voor veel voorkomende kankersoorten bij mannen, laten de deelnemers in de maand november hun snor staan. Hiermee brengen ze het onderwerp aan het licht en vragen ook om een donatie. Dit geld komt vervolgens allemaal ten goede aan het onderzoek naar deze kankervormen.

Sinds ik besloten had om hier aan mee te doen keek vooral Laura er erg naar uit. Hoe zou het mij staan om een snor te hebben? Nou, zo dus…


Hoe was het om hier aan mee te doen? Het was leuk! Ja, een snor kriebelt heel erg en zelf had ik het gevoel dat er een maand lang een enorme spotlight op me gericht stond. Toch vond ik het erg leuk om hier aan mee te doen. De aandacht voor mijn actie was groot, zeker ook op mijn werk. En, mijn snor heeft ook nog eens € 240,- opgeleverd!

Al met al ben ik zeer tevreden met het resultaat, maar volgend jaar mag iemand anders het stokje van me overnemen 😉


Plaats een reactie