Leven volgens Laura

Lau·ra (v.). 1. Van het leven genietend meisje.

De Moeder aller Spierpijn

op januari 12, 2014

De titel laat al weinig aan de verbeelding over, geloof ik. Ik heb dus de moeder aller spierpijn.

Waar heb ik dan spierpijn, vraag je je af? Volgens mij is de lijst korter als ik opnoem waar ik géén spierpijn heb, maar goed: kuiten, hamstrings, billen, zij (hoe dan?), schouders, bovenarmen. En dit is als ik stil lig. Zodra ik opsta, ontdek ik vast nog meer plaatsen waar het zeer doet.

Hoe dat komt? Tja, het is eigenlijk mijn eigen schuld. Jouke en ik hebben om de één of andere duistere reden het doel ‘een 30×30 uitdaging doen’ op onze DZP-lijst gezet. Hierbij daag je jezelf uit om 30 dagen lang iedere dag minimaal 30 minuten te sporten.

We zijn hier op 4 januari mee begonnen. Om het een beetje afwisselend te houden, heb ik al twee verschillende soorten yoga gedaan, heeft Jouke getennist, hebben we elkaar geprobeerd te verslaan met sporten op de Wii Fit, hebben we meegehupst met Carlos Lens en hebben we gisteren een stadswandeling van 7 km door Zwolle gemaakt.

Die spierpijn is nu al wat verklaarbaarder, maar de oorzaak is vooral het bewegen van gisteren geweest. Iedere zaterdagochtend doe ik aan hot&fit yoga, iets wat heerlijk maar ook behoorlijk zwaar is. Gisteren begon toevallig een nieuwe set (= nieuwe reeks oefeningen) en daarna heb ik altijd meer spierpijn omdat mijn lichaam weer even moet wennen aan de nieuwe uitdaging.

Daarna zijn we dus echter, zoals gezegd, naar Zwolle geweest, waar we een lange stadswandeling hebben gedaan. Nu was die wandeling eigenlijk geen 7, maar 5 km. Halverwege was de ‘Sassenpoort’, een oude stadspoort die te beklimmen was. Helaas konden we hier niet pinnen en bleek de dichtstbijzijnde automaat helemaal aan de andere kant van de stad te zijn (Zwolle, doe er wat aan!). Op en neer: zomaar 2 km erbij. Daarna natuurlijk ook nog de poort beklommen.

Nuja. Om een lang verhaal kort te maken: ik heb dus nu de Moeder aller Spierpijn. Letterlijk iedere beweging doet zeer. Ik heb me daarom maar geïnstalleerd met een boek (Miss Marple and Mystery) in bed en maak alleen de absoluut noodzakelijk bewegingen:

– Het omslaan van een bladzijde
– Theekopje-richting-mond en andersom
– Tikken op de laptop voor dit blogje
– Met een gepijnigd gezicht ‘Joukeeeeee’ roepen in de hoop dat hij me nieuwe thee komt brengen

Overigens zijn we vandaag pas op dag 9 van de 30×30. Dat betekent dus dat we vandaag ook nog moeten bewegen… Aiaiaiaiai. Ik kijk er naar uit.


2 responses to “De Moeder aller Spierpijn

  1. Akke schreef:

    Stop er gewoon mee!

  2. Oma Bijvoets schreef:

    Je moeder heeft gelijk Laura, het is veel te veel op een dag.Een beetje minder is ook fijn Liefs Oma

Plaats een reactie